حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۲ 4 رمضان 1444 Saturday, 25 March , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 146 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 17×
ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش + دفترچه استخدامی
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۰۵
شناسه : 945
3
ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از روز چهارشنبه 10 اسفندماه از سایت سازمان سنجش آغاز شد و تا روز سه شنبه 16 اسفند 1401ادامه خواهد داشت.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش خبر هشت، بنابر اعلام سازمان سنجش، ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه از سایت سازمان سنجش آغاز شد و تا روز سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ادامه خواهد داشت.

وزارت آموزش و پرورش از کلیه افرادی که شرایط ثبت نام را دارند برای شرکت در این آزمون دعوت به عمل آورده است

۲۴ هزار و ۶۹۴ معلم ابتدایی، ۲۳۳۲ معلم استثنایی و ۹۹۲ معلم استثنایی از مناطق عشایری و مرزی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بعد از طی مرحل مصاحبه و گزینش جذب خواهند شد، یعنی در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ معلم ابتدایی، استثنایی و استثنایی از مناطق مرزی و عشایری جذب می شوند.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند.

ثبت نام متقاضیان زمانی تکمیل می شود که در مراحل ثبت نام سامانه شماره پرونده ۷ رقمی وشماره پرونده ۷ رقمی  و کد پیگیری ثبت نام ۱۵ رقمی دریافت کنند. همچنین داوطلبان می توانند با شماره تلفن ۰۲۶۳۶۲۷۰۰۶۲ تماس بگیرند و یا از سامانه پاسخگویی اقدام کنند. ساعت پاسخگویی تلفنی از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۴:۰۰ می باشد.

داوطلبان باید سریال ثبت نام ۱۲ رقمی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی / آموزگار ابتدایی استثنایی) سال ۱۴۰۱ و هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه به مبلغ ۲/۳۳۰/۰۰۰ ریال معادل دویست و سی و سه هزار تومان را از قسمت خرید کارت تهیه کنند.

توصیه های مهم به داوطلبان

۱- داوطلبان باید دفترچه راهنمای ثبت نام را به طور کامل مطالعه کرده باشند.

۲- داوطلبان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام باشند.

۳- داوطلبان باید در درج کد ملی، نام خانوادگی و نام، مشخصات شناسنامه، ارسال عکس و سایر اطلاعات لازم دقت کنند

۴-در پایان ثبت‌نام اینترنتی تأیید صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخص داوطلب می‌باشد، لذا دقت و توجه کافی در این خصوص به عمل آید.

۵- برای جلوگیری از مشکلات بعدی حتماً اطلاعات درج شده در تقاضانامه ثبت‌نامی را به دقت بررسی نمایند.

۶- داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پیگیری یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و پس از مطالعه مندرجات آن، آنرا نزد خود نگهداری نمایند.

۷- داوطلبان لازم است اطلاعات کارت اعتباری، شماره پرونده و کد پیگیری خود را تا اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری نمایند.

۸- توصیه می‌شود داوطلب فرایند ثبت‌نام را شخصاً انجام دهد و شماره پرونده و کد پیگیری دریافتی از سایت را، نزد سایرین افشا نکند.

دفترچه استخدام را دانلود کنید:  دفترچه آزمون استخدامی دفترچه آزمون استخدامی 

با توجه به مجوز ۹۹۶۶۵ مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ صادره از سازمان اداری و استخدامی کشور و اجرای ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد دستور برگزاری آزمون های استخدامی در دستگاه های اجرایی مصوب ۲۵ آذرماه، ۱۴۰۱ توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و به منظور استفاده از نیروی انسانی مورد نیاز جهت آموزش و پرورش نیروی آموزشی و وظایف مربوط به مدارک تحصیلی یا گواهی شغل و ضوابط عمومی و اختصاصی این آگهی. جهت استخدام مشاغل آموزشی به شرح ذیل اعلام می گردد:

آزمون استخدامی

۱- آزمون فراگیر مشترک: آزمون فراگیر مشترک شامل سنجش رشته های عمومی، تخصصی و اختصاصی می باشد که به صورت کتبی در این دفتر برگزار خواهد شد.

۲- ارزیابی تکمیلی: سنجش و ارزیابی صلاحیت ها و شایستگی های (عمومی، تخصصی، حرفه ای) مورد نیاز شغل معلمی با هدف تعمیق سنجش شایستگی های معلم همراه با آزمون مشترک (کتبی) انجام می شود.

شرط سنی برای شرکت در آزمون

-داشتن حداقل بیست (۲۰) سال تمام و چهل (۴۰) سال (لیسانس و فوق لیسانس).

تبصره ۱: جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و فرزندان آزادگان یک سال اسارت به بالا از شرط سنی معاف هستند.

تبصره ۲ : به زودی با ارائه مدارک و مدارک لازم از مراجع مربوطه به سن افراد زیر اضافه خواهد شد.

– پدر و مادر، همسر، برادر و خواهر شهید به مدت پنج سال.

– داوطلبانی که داوطلبانه در جبهه ها خدمت می کنند با توجه به میزان حضور در جبهه ها و همچنین مدت بستری یا درمان رزمندگان داوطلب به دلیل جراحات وارده در جبهه ها.

– داوطلبانی که در زمان جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی یا گروهک های ضد انقلاب درآمدند.

تبصره ۳: بر اساس تبصره ۲ ماده واحده «نحوه جذب نیروی انسانی در مشاغل آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش» مصوب هشتصد و سی و سومین جلسه مورخ ۶ آبان ۱۳۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت زمان همکاری افرادی که بر اساس یکی از قوانین و مقررات با واحدهای آموزشی و پرورشی دولتی آموزش و پرورش همکاری داشته اند.

تبصره ۴: بر اساس بند (الف) ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانان، داوطلبان مشمول قانون مذکور برای هر ازدواج و داشتن یک سال تا حداکثر پنج (۵) سال به سقف سنی اضافه می‌شوند. هر کودک

موارد ذکر شده مشروط به این است که نرخ باروری شهرستان محل تولد داوطلب یا فرزند وی از ۲٫۵ بیشتر نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری آخرین اطلاعیه رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری آزمون جامع مشترک است.

مواد و منابع امتحانی/موضوعات آزمون فراگیر مشترک (آزمون کتبی)

الف- حیطه عمومی

۱- تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام، نویسنده: شهید مطهری، انتشارات صدرا/ مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران)

۲- تعلیم و تربیت اسلامی: مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی – دولتی جمهوری اسلامی (بخش دوم مبانی، بخش‌های چیستی، چرایی و چگونگی آموزش رسمی – دولتی)

۳- آموزه ها و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (قسمت اول: ایمان) نویسنده: سید علی خامنه ای، انتشارات صبح / همرزمان حسین (علیه السلام)، مؤلف: سیدعلی خامنه ای، انتشارات. : انتشارات انقلاب اسلامی)

۴- معارف سیاسی، اجتماعی و قانون اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره)/ اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی)

۵- توانایی های عمومی و ذهنی

تبصره ۱: سؤالات تعلیم و تربیت اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) بر اساس آموزه ها و فقه آنها طرح خواهد شد. .

تبصره ۲: اقلیت های دینی مجاز در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف هستند و در احتساب نمره عمومی (که منطقه عمومی نامیده می شود) این درس لحاظ نخواهد شد. ، اما در صورتی که داوطلب اقلیت دینی به سوالات معارف اسلامی پاسخ دهد. ، این درس با تاثیر مثبت در محاسبه نمره عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره عمومی، یک نمره کل با احتساب نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون احتساب نمره خام درس مذکور محاسبه و امتیاز کل بالاتر به صاحب امتیاز تعلق می گیرد.

ب- حیطه اختصاصی

۱) اسناد و قوانین آموزش عالی (سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/آیین نامه اجرایی مدارس مصوب ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش)

۲) روش ها و فنون تدریس (با تأکید بر: مبانی نظری تدریس و یادگیری؛ مدیریت و طراحی فعالیت های آموزشی؛ اصول و روش های مدیریت کلاس؛ مهارت های ایجاد موقعیت ها و فرصت های یادگیری؛ آشنایی با روش های تدریس مبتنی بر شناخت گرایی و ساخت گرایی با رویکرد تحول آفرین؛ راهبردهای تدریس و یادگیری؛ مهارت های اساسی مورد نیاز معلم قبل از تدریس، در حین تدریس؛ پس از تدریس؛ الگوها و الگوهای تدریس)

۳) روانشناسی تربیتی

۳-۱ – برای داوطلبان معلم ابتدایی (با تاکید بر موضوعات زیر: کاربرد نظریه های یادگیری در کلاس؛ کاربرد نظریه های هوش، تفکر، خلاقیت و استعداد در کلاس درس، کاربرد نظریه های انگیزش و هیجان در کلاس درس. آموزش، کاربرد نظریه های تکاملی در آموزش، شناخت تفاوت های فردی در یادگیری، تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط)

۳-۲ – برای داوطلبین آموزگار استثنایی با تأکید بر محور (تعاریف و طبقه‌بندی دانش‌آموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش‌آموزان کم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش‌آموزان ناشنوا و نابینا (با آسیب‌های بینایی و شنوایی)؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ویژه؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش‌آموزان با اختلال‌های هیجان رفتاری و اختلالات ارتباطی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش‌آموزان با مشکلات جسمی – حرکتی و چند معلولیتی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش‌آموزان با اختلال طیف اتیسم؛ توان‌بخشی و مداخله بهنگام در کودکان و دانش‌آموزان استثنایی؛ خانواده و مداخله بهنگام در کودکان و دانش‌آموزان استثنایی)

۴) ارزیابی و سنجش پیشرفت تحصیلی (با تاکید بر تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، ارزشیابی مشاهده ای، ارزیابی عملکردی، ارزیابی هیجانی، ارزیابی رفتاری، ارزشیابی تکوینی، کارنامه کاری)/دفترچه راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی کد ۵۳٫۵ پژوهش و طرح آموزشی سازمان برنامه)

ج- حیطه تخصصی

۱- مفاهیم پایه متون و روش های آموزش قرآن و هدایای آسمانی در مقطع ابتدایی (راهنمای معلم نهج القرآن پایه اول تا ششم قرآن / راهنمای معلم پایه سوم و ششم بهشتی. هدایا)

۲- مفاهیم پایه متون و روش های تدریس ریاضی در دوره ابتدایی (راهنمای معلم ریاضی پایه اول و ششم)

۳- مفاهیم پایه متون و روش های تدریس علوم تجربی دوره ابتدایی (دفترچه راهنمای معلم علوم تجربی دوم و چهارم و ششم)

۴-مفاهیم پایه متون فارسی و روش تدریس در دوره ابتدایی (راهنمای معلم فارسی پایه اول، چهارم و ششم)

۵- مفاهیم پایه متون و روش تدریس مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی (دفترچه راهنمای معلم اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی).

تذکر ۱: کلیه مواد امتحانی عمومی، اختصاصی و تخصصی در قالب چهار گزینه با ضریب یک (۱) می باشد.

تذکر ۲: تعداد سوالات آزمون حوزه عمومی ۱۰۰ سوال خواهد بود که به صورت چهار گزینه ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.

تذکر ۳: سوالات حوزه های اختصاصی و تخصصی در آزمون جامع مشترک (آزمون کتبی) و در قالب چهار گزینه ای شامل یک سوم نمره منفی به ترتیب ۶۰ و ۷۵ سوال خواهد بود.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آن:

کارت شرکت در آزمون استخدامی رشته شغلی آموزگار ابتدایی / ابتدایی و معلم ابتدایی / استثنایی از روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ماه برای مشاهده و چاپ بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش روز جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در تهران و طبق آمار شرکت کنندگان حسب مورد در مراکز استان ها برگزار می شود.

اعلام نتیجه نهایی آزمون

قبولی نهایی داوطلبان معرفی شده به آموزش و پرورش (حداکثر سه نوبت) در حدنصاب قبولی طبق جدول شماره (۲) و نتیجه آزمون جامع (کتبی) با وزن چهل (۴۰) درصد و ارزشیابی تکمیلی. با وزن شصت (۶۰) درصد که در جدول مذکور و مفاد این دفترچه درج شده و بر اساس اولویت های گزینش (حداکثر ۲ کد شغلی) در مقایسه با سایر داوطلبان و با رعایت محل قانونی داوطلب، تعداد برابر ظرفیت خواهد بود.

تذکر ۱: گزینش موظف است با رعایت ماده (۱۶) قانون گزینش نسبت به اعلام نتایج افراد جهت طی مراحل استفاده قبل از نتیجه نهایی اقدام نماید، ولی نظر نهایی گزینش پس از اعلام لازم اعلام خواهد شد. قبل از اتمام دوره مهارت آموزی و صدور دستور استفاده بررسی شود. . تبدیل شد.

تذکر ۲: پس از اعلام نظر گزینش، در صورت مساوی بودن مجموع نمرات داوطلبان در آزمون کتبی مشترک و ارزشیابی تکمیلی، گزینش با داوطلبانی خواهد بود که نمرات آنان در آزمون جامع (کتبی) مشترک بالاتر باشد.

تذکر ۳: پذیرفته شدگان نهایی لازم است جهت ادامه روند استفاده و گذراندن دوره مهارت آموزی به اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان مراجعه کنند. عدم مراجعه در مهلت تعیین شده (در هر شرایطی) به منزله انصراف از استخدام در آموزش و پرورش تلقی خواهد شد.

شرایط اختصاصی

۱) گذراندن دوره آموزشی مهارتی یک ساله توسط فرد پذیرفته شده با رعایت شرایط و ضوابط زیر:

– بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی در آموزش و پرورش موظف به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی (این دوره شامل یک سری دروس، تخصصی و کارورزی (تئوری، مهارتی) برای دانشجویان رشته های تحصیلی می باشد. رشته های مختلف تحصیلی و حوزه های علمیه پذیرفته شده در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش برابر مقررات خود می باشد). دوره مهارت آموزی شغل معلم ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان بدون حقوق و مزایا می باشد و تصمیم گیری منوط به موفقیت در این دوره می باشد.

-مهارت آموزانی که از حضور در کلاس درس، آزمون های مواد درسی و یا آزمون جامع امتناع می ورزند، می توانند به عنوان انصراف از ادامه روند تحصیل و پرداخت هزینه دوره آموزشی و تحصیلی وارد شوند.

بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره یکساله مهارت‌آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته‌شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارت‌آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه‌های مربوط اقدام نماید.

– شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام دوره یک ساله مهارت آموزی پس از قبولی نهایی و صلاحیت های عمومی با گزینش توسط دانشگاه فرهنگیان اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده توسط دانشگاه مذکور الزامی می باشد. پذیرفته شدگان نهایی جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در آموزش مهارتی یک ساله موضوع را از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.cfu.ac.ir پیگیری کنند.

– دوره یکساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمت نخواهد بود و صرفاً شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش می باشد. گواهی پایان دوره مهارت آموزی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارزشی ندارد.

– محل برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی، نتایج شغلی محل پس از اعلام نهایی توسط دانشگاه فرهنگیان مشخص خواهد شد.

– تغییر محل مهارت‌آموزی، صرفاً در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

-پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان به عنوان مجری دوره مهارت‌آموزی، مسؤولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت‌آموزان ندارند در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکان‌پذیر خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.